Awak follow kita , kita follow awak balik ! hehe ^_~

Monday, May 16, 2011

Selamat hari Guru bwat semua Guru2 :D


16 May 2011
3.45 AM

Pada 1 hari burung2 pun berkicauan hari itu.

Ada yg bkerja ada yg bgembira..


haha okei okei be serious.. melalut jewk kang !  hais sape ajar nim.. haha


erm
ermm
ermmmmmm

;)

sebenarnya ...

Tiada apa yang nak dibicarakan..
Tiada apa yang nak diperkatakan...
Tiada apa yang nak diluahkan..

Cuma disini bersempena dengan hari Guru , saya selaku seOrang pelajar  ingin  memberi penghargaan tak terhingga buat
 semua guru saya at smu attahiriah & Maahad
Pensyarah2 di UniSZA 
juga tak dilupakan
pada mereka  yang pernah mengajar & mendidik saya secara langsung atau sebaliknya :D

Setiap ilmu yang saya terima
serta
jasa kalian semua takkan dapat dibalas dengan wang ringgit.
Hanya doa saja yang mampu saya berikan agar kalian, guru2 saya 

`disehatkan tubuh badan,
`dipanjangkan umur, 
`dimurahkan rezeki, 
`diberikan kebahagiaan yang hakiki dan diberkati Allah dalam setiap perkara yang dilakukan. 

Insyaallah ;)
Jasamu  pasti dikenang selamanya!
ye ..
Jasamu akan dikenang sepanjang hayat. 

Saya, Siti Sakinah bt Ismail
dengan penuh rendah dirinya mengucapkan  
Selamat Hari Guru kepada semua  tenaga pendidik yang telah  bersusah payah mengajar saya dengan penuh berhikmah sehingga saya mampu berdikari dan memahami erti hidup ni. 


Terima Kasih!

Jazakallahukhairan kasira.. 

dan 

buat  Mak Ayah , youre my great teachers in my life forever. ;)






Guru oh Guru

Berburu ke padang datar,
Dapat rusa belang kaki;
Berguru kepalang ajar,
Ibarat bunga kembang tak jadi.

Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum menjadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetlaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di lbu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakill seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.

Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku
Budi yang diapungkan di dulang ilmu
Panggilan keramat "cikgu" kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat.
Usman Awang
1979


Selamat Hari Guru!!!...
^_~ 


No comments: