Awak follow kita , kita follow awak balik ! hehe ^_~

Friday, March 25, 2011

هيا ! تعلم لغة القرآن بسهولة

Assalamualaikum..

salam ceria...
salam satu malaysia :)
salam semua ;)

kamu2 oram pa habaq ? chat kaa??  :D

okeH..!

harini ana bukak pOsting belajO Bahasa Arab ;)

wah !! 

kenaPa bhs arab? limaza2 ? haha

tOyyiB !

Entri kali nei adala dengan alasan mau bantu seOrang sahabat  ana yang ingin belajO bhs arab tahaP gilak2 tapi versi yang simPle2 jewk :D


هيا ! تعلم لغة القرآن بسهولة
jOm belajar bahasa alQuran dengan mudah ;)

أهلا وسهلا
selamat datang, hello

صباح الخير/صباح النور
 selamat pagi

مساء الخير/مساء النور
selamat petang

كيف حالك
apa khabar awak ?

الحمدالله ، أشعر باصحة والعافية
syUkur pada Allah, saya berasa sihat walafiat.

ما اسمك الكامل
apa nama penuh kamu?

اسمي سيتي سكينه بنت اسماعيل
 nama saya Siti Sakinah binti Ismail

اسم مستعارى قين اسما
 nama samaran saya Qyn Isma

هوايتي لعب كرة القدم
hobi saya bermain bola sepak

أزاول هوايتي في اوقات الفراغ
saya melakukan hobi saya pada waktu lapang

عندي أخوان كبيران وثلاث أخوات كبيرات
saya mempunyai dua orang abang dan tiga orang kakak

عمري واحد وعشرون سنة
 Umur saya 21 tahun

ولدت في شهر نوفمبر
saya lahir pada bulan nOvember

أنا من كلنتان
saya dari Kelantan

أسكن في قرية تاسيك تاندق رانتاو فنجع
saya tinggal d kampung Tasek Tandak, Rantau Panjang

أنا لست متزوجة
 saya belum berkahwin

من أي جامعة ؟
dari universiti mana?

تعلمت في الجامعة السلطان زين العابدين
saya belajar di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA)

اسكن في المسكن
saya tinggal di Asrama

 أسكن في الدور الثاني
saya tinggal d tingkat 2


أحب مادة لغة العربية
saya suka subjek bahasa arab ;)

أدرس اللغة العربية منذ شهر
saya belajar bahasa arab sejak sebulan lalu

أنافس مع صديقى في الامتحان القادم
saya akan bersaing dengan rakan2 saya dalam peperiksaan akan datang

شكرا جزيلا
terima kasih banyak2

لا شكرا على الواجب
sama-sama

الى اللقاء/مع السلامة
jumpa lagi


arghhh !! manyak lagi la... len kali ana tambah2 lagi yeh ;D
hOpe dengan bbrapa ayat2 nei dapat bantu sahabat ana skead ..haha

gudLuck ye sahabat ^_~




الى اللقاء  / see u again / jumpa lagi :)

No comments: