Awak follow kita , kita follow awak balik ! hehe ^_~

Friday, March 18, 2011

pilihan banyak!! semua terbaek ! adOi -_____-''

'walau kita dihadapkan,
dengan berbagai pilihan,
mengapa sering terjadi,
pilihan tak menepati,
hingga amat menyakitkan,
menghadapi masa depan,
seolah telah terhapus,
sebuah kehidupan yang tulus
Betul kan kawan2... 
selalu je kita tersalah pilih, 
tak tahula kamu orang macam mana,
tapi saya selalu juga tersalah pilih sebab bila ada pilihan-pilihah lain,
selalu sangat tak tahu nak pilih yang mana satu,
even untuk benda-benda yang simple jewk :P

contoh ?!
okey  contoh yang paling simple,
bila banyak sangat baju,sampai tak tahu nak pilih yang mana,, nak beli baju mana, kaler ape,, semua kat mata kita nampak cantek, nak amk tu , yang nei cantek...nak amik yang nei yang tu cantek..
nak amek semua ?! bankraP lah ambo !! hohO :D

and ! at the end, kite akan tersalah pilih  beli baju yang buwuk ! adOi ! selalu terjadi tu..  -_-'
lepastu, sekarang ni kan,
saya rasa memang macam tak tahu ape yang saya nak pilih
dan
kadang-kadang keliru apa yang saya nak cari sebenarnya,

mungkin juga benda yang saya nak cari tu sebenarnya tak perlu,

atau mungkin benda yang saya nak cari tu dah ada depan mata,
cuma saya yang tak perasan, eh ! yeke ? haha ntahla :D

oR mungkin jugakk benda yang  saya nak cari tu takkan beri faedah atau takde kepentingan pun untuk saya :-l.

And......bila kepala  dah keliru, ,  apalagi !! rasa malas nak fikir mulalah datang tanpa diundang !
sO, akhirnya ,, men buat je keputusan cincau2 ! yela da leteh fikir.. kan ?! :D

nOw, saya keliru lagi !!
keliru nak buat  pilihan ..
pilihan yang agak penting lah untuk life saya...
kalau tersilap pilih ! 

HANCUS !! BERKECAI !! haha tadelah sampai camtu skali...

cumanya , , , PENYESALAN tu pasti akan timbul ! 

betul x ?

so, saya nak plilh yang terbaikk....
nak yang DA BEST !
nak yang mumtaz2 jew !! haha tamak :D

tapi..

saya sebenarnya maseh teramat2, teragak2 keliru untuk membuat pilihan U for degree nti.,,,

eeee!!! masalah !!!

nak pilih U mana yeh?!!
 nak aPply kOs aperh yeh ?!!
nak U dekat ker jaOh?!
U tu bagus kerk?
Belajar suBjek tu senang kerk ?!

macam2 persOalan timbul bila kepUtusan perlu dibUat !!

selalu sangat !!! saya je ke yang rasa camtuh ?! haisss :D

rasa macam nk bolut semua kos ! tapi saya hanya diberi 4 pilihan jewk...
skead kan? nilah naseb kami, si budax diplOma...huuu~
dak2 lepasan stPm n stam smP 7 pilihan lagi tutt...
sungguh tidak adil... huhu sabO jerk lah!  :D

tingin nak sOlat istikharoh !! tapi selalu jewk x jadi.,,  Lalai betul saya O_o

hurm....

tapi.... duatiga ari lepas....
terdetik gak at hati nei....
degree nati rasa macam banyak sangat hati nei terarah  untuk sambung dgree usuL...
kos usuluddin memang BEsT !
sungguh ! 
Mostly kos usul banyak berkait pasal ISLAM ! akidah, falsafah , nahu , perbandingan agama... n bermacam2 lagi ilmu...saya suka !
sebenarnya bila making kita belajar making banyak yang kita TAK tahu....
rasa macam jahil sangat !!
saya bersyukur sebab Allah mengerakkan hati saya dulu untuk pilih diP usuluddin...
 aT least leh saya baiki sedikit sbnyak akidah saya.. mematangkan diri...
mengutiP pengalaman2 dan macam2 lagi lah.. huhu
tak sangka haritu baru daftar,,,,
hari ni da nak abes da diP usul,,, :D

arghhhhh !!!!

masa terlalu cepat berlalu ....
tapi sebenarnya suka gak...
tak sangka leh sampai tahap skunk...
xsangka leh masuk U...
xsabO nk konvO !! hehek..
macamana lah perasaan time tu ya!!! :D


berbalik pada pilih degree usuluddin nti...
nak sangat apPly kos tu...
tapikan....
takut ,,,,
takut tak leh carry subjek2 bhasa arab...
yela ! saya tahu kemampuan saya takap mana...
saya kenal diri saya macam mana...
saya tak pandai sangat arabic... merangkak cam gtu2 jewk..
tapi saya nk belajar lagi usul agama, nk kuatkan aqidah saya, nk bimbing hati saya...

cumanya.... takut time tesis nti....
kalo tak past tesis tak grad r saya... huhuh...


MALAS DAH NAK FIKIR ... oFf  4 tOday,, esOk sambunk fikir ag ! haha...buBye ^_~

No comments: