Awak follow kita , kita follow awak balik ! hehe ^_~

Sunday, July 17, 2011

Tanak jadek dewasa


Dulu, saya nak cepat-cepat jadi dewasa..
Boleh pakai kasut tumit tinggi..
Boleh melaram, make-up muka..

Boleh cepat kerja, sebab orang selalu tanya apa cita-cita..
Boleh pegi mana-mana saya suka..
Boleh bercinta..
Boleh balik rumah lewat malam..
Banyak bendalah boleh buat kalau dah besar ni.

Lama-lama, baru saya perasan..
Saya dah tak baca komik doraemon, tapi baca majalah cleo..
Saya dah tak main masak-masak tapi memang masak betul-betul..
Saya dah hampir dapat kunci 21..
Saya dah boleh mengundi..
Kahwin pun boleh, kalau saya nak.

Saya ingatkan seronok jadi dewasa ni..
Saya boleh buat keputusan sendiri, kakak dan abang saya dah tak boleh marah saya..
Saya bukan budak hingusan lagi tapi mahasiswi universiti..
Kalau pegi theme park, semua rides saya boleh naik, tiada halangan umur atau tinggi..
Dulu saya buat karangan tentang  "Keluarga" tapi baru-baru ni saya submit thesis pasal Yahudy.
Dulu saya mintak ayah beli komputer sebab nak main games, tapi sekarang saya beli komputer untuk buat tugasan dan macam-macam lagi.


Rupa-rupannya..
Jadi dewasa ni..
Kena matang..
Kena professional..

Banyak tanggungjawab..
Banyak masalah, lagi banyak dari masa dulu..
Banyak essay nak kene tulis..
Banyak pakai duit..
Tak boleh emosional tak bertempat..

Kena cari makan sendiri..
Kena buat keputusan, keputusan, keputusan dan keputusan..
Kena kawan dengan semua orang, biarpun tak sama minat dengan kita..
Kena berpada-pada kawan dengan berlainan jantina..
And banyak lagi la kena, kena, kena, kena, kena dan kena.

Namun itulah sunnatullah






Saya kena hadapi dengan redha dan tabah.


"Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud." ~Pujangga:)



Sumber dari iluvislam. hehe :D

No comments: